Leveringer og aflysninger
Trendrum (i disse købsvilkår, der sidestilles med Trendrum AB, org nr. SE 556719-1894, og Trendrum.dk) kan levere til hele Danmark, leveres leverancerne i samarbejde med DSV og deres partnere Bring.
Hvis du betaler med kreditkort, har du mulighed for at sende dine varer til en anden leveringsadresse end din egen. Bemærk dog, at pengene debiteres direkte fra kortet, dette skyldes dansk lovgivning. Dette er perfekt, hvis varen skal til en midlertidig bolig eller sommersted. Hvis du som privatperson køber via faktura/delvis betaling, er der også mulighed for "anden leveringsadresse" her. Du vil derefter identificere dig selv via Bank ID for at få dette godkendt.
Større genstande (f.eks. sofaer, senge, lænestole, hovedgærder, udendørsmøbler af større type m.m) leveres altid til dit hjem. Produkterne leveres til din gate, hvis du bor i en lejlighed eller op til plotgrænsen, hvis du bor i et hus, eller så langt som transportørens lastbil kan gøre sin vej til din havn / plot grænse. Bemærk, at vi ikke kan levere varer til øer eller adresser, hvor der ikke er faste vejforbindelser. Hvis der er disse begrænsninger, transporteres varerne til nærmeste transportterminal i dit område, hvor du selv afhenter din ordre. I forbindelse med at DSV sender varerne ud af terminalen, modtager du som kunde en SMS om levering og et vindue på 2 timer for at matche leveringen. Hvis du ikke er hjemme, vil DSV kontakte dig telefonisk og spørge, om varerne stadig kan loses derhjemme. Hvis du ikke godkender dette, sendes varerne tilbage til DSV mod et gebyr. Et nyt leveringsforsøg foretages næste hverdag. Mindre genstande (f.eks. lamper, møbelbetræk, mindre stole osv.m), der vejer mindre end 20 kg, leveres til din lokale DSV-agent, hvor du afhenter pakken. Pakker, der ikke afhentes inden for 10 dage, returneres automatisk, for dette opkræver vi en returomkostning på 195 DKK. Se hvert produkt for leveringstid.
Hvis du ikke har mulighed for at modtage varerne på de tidspunkter, som rederiet foreslår, kan du i nogle tilfælde være enig med os i, at vi efterlader en fuldmagt til opbevaring af varer. Det afgøres fra sag til sag, om vi kan godkende dette. Derefter afleveres varerne på leveringsadressen uden at du anerkender at du har modtaget den. Dette gøres på egen risiko. Trendrum frasiger sig ansvaret for eventuelle skader på forsendelsen eller mistede varer, hvis du vælger at gøre det. Hvis du har brug for at ændre leveringsadressen, og dette meddeles os, efter at varerne er sendt fra vores lager, trækkes et gebyr på 375 DKK.
Vi tilbyder gratis forsendelse på alle ordrer.
Når du handler hos Trendrum, er der altid et servicegebyr for hver ordre. servicegebyret varierer, og du vil finde det aktuelle angivne servicegebyr ved kassen til din ordre, som siger "servicegebyr". Servicegebyret vil blandt andet blive opkrævet på grund af omkostninger til plukning, emballering, lastning og leveringskontrol.
Større møbler sendes på træpaller for at undslippe skader og give den bedst mulige håndtering under transport. Pallen leveres til kunden ved levering og opkræver ikke ekstra. Trend værelser er ansvarlige for at betale i tilfælde af produktet er beskadiget eller tabt på vej til dig. Hvis varen går tabt eller beskadiges, når du returnerer varen, er du betalingspligtig. I tilfælde, hvor du som kunde mener, at leveringen er forsinket på en sådan måde, at du ikke længere ønsker at levere ordren, er det dit ansvar, at ordren bestilles i overensstemmelse med disse købsbetingelser.
Annullering, efter at ordren er behandlet, er ikke mulig. I tilfælde, hvor ordren er behandlet, er kunden forpligtet til at modtage ordren. Annullering er ikke gyldig, før kunden har kontaktet Trendrum og modtaget bekræftelse fra Trendrum enten via e-mail eller telefon. I tilfælde af et endeligt salg til den angivne pris, eller hvis en salgsvare er ophørt, vil vi kontakte kunden for at blive enige om en løsning. Trendrum.dk giver kunden besked, hvis der er tilsvarende salgsvare til rådighed.
Hvis en eller flere varer i din ordre er forsinket, vil vi kontakte dig via e-mail, så snart vi modtager oplysninger om forsinkelsen fra vores leverandør. I tilfælde, hvor der skulle opstå en forsinkelse, kompenseres dette med et fradrag på ordren. Bemærk venligst, at kun det forsinkede leveringsprodukt kompenseres og ikke andre varer på din ordre. Hvis leveringsforsinkelsen anmeldes i god tid, vil der ikke blive udbetalt nogen kompensation. Kunden har ret til at annullere købet gratis i tilfælde af leveringsforsinkelse. Vi gennemfører alle aftaler i overensstemmelse med forbrugerkøbsloven.
Hvis du bestiller en levering hos et af vores rederier, men forhindres i at modtage varerne, skal dette anmeldes til rederiet så hurtigt som muligt, så de kan ombooke leveringen. Hvis du ikke giver dem besked, eller hvis de på anden måde er forhindret i at udføre leveringen (f.eks. åbner du ikke, når de ringer på dørklokken), vil du blive opkrævet et leveringsgebyr. I øjeblikket er dette gebyr 490 DKK.
Hvis rederiet ikke får fat i dig for at bestille leveringsdatoen, varerne går tilbage, tælles dette som et annulleret køb, og så er det dig som kunde, der betaler returprisen. Ekspeditionsgebyret forbliver i tilfælde af fortrydes køb.
Bekræftelse
Når vi har modtaget din ordre, sender vi en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. Det er derfor vigtigt, at du har indtastet din rigtige e-mail-adresse blandt dine oplysninger. Gem denne e-mail for at lette enhver kontakt med kundeservice. Ordrebekræftelsen indeholder oplysninger om leveringstiden, den samlede pris med angivet moms, den fulde (på købstidspunktet) købsbetingelserne og et link til din ordrestatusside, hvor du altid kan følge din ordre.
Betaling
I samarbejde med Klarna kan vi tilbyde:
- Køb nu. Betal senere (Fakturakøb)
- Betal i løbet af 14 dage 0 kr.
- Betal i løbet af 2 måneder 39 kr.
- Konto, delbetal i din egen takt
- Modtag dine varer først. Betal indenfor 14 dage
- Del op. Betal lidt hver måned (fakturakøb)
- Kort (Visa & Mastercard)
Læs mere om vilkår og betingelser hér:
Klarna Vilkår for tjenester og funktioner: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/da_dk/user
Klarnas Databeskyttelsesmeddelelse: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/da_dk/privacy
Hvis du som kunde vælger at betale med kort, kan vi ifølge danske regler kun reservere pengene i 14 dage. Hvis vi ikke har haft tid til at sende din ordre inden for denne periode, debiterer vi stadig dit kort, så du ikke er nødt til at lave en ny. Vi refunderer selvfølgelig disse penge, hvis du vælger at annullere din ordre.
Priser
Alle priser på Trendrum er inklusive lovfæstet moms.
Rækkefølge
Når du bekræfter din ordre, giver du dit samtykke til, Trendrum.dk du begynder at opfylde ordren og dermed blive betalingspligtig. Ved at gennemføre dit køb giver du som kunde dit samtykke til leveringstiden, Trendrum.dk angive ved kassen. Kunder under 18 år skal have en værges tilladelse til at handle Trendrum.dk.
Ordrer placeret i en anden persons navn uden hans samtykke, eller på anden måde, der forårsagede Trendrum at lide økonomisk skade, er rapporteret til politiet. Trendrum forbeholder sig ret til eventuelle prisændringer, forkerte priser, typografiske fejl og endeligt salg. Hvis dette er åbenbart forkert, kan dette tvinge Trendrum til at annullere købet og refundere ethvert beløb, der er betalt på den bedste måde. Dette kan gøres når som helst i løbet af transaktionen, når der registreres unøjagtighed.
Når du køber lamper og belysning
Når du køber lamper og belysning, er lyskilden ikke inkluderet.
Klagebetingelser
Det er tilrådeligt, at du som kunde kontrollere dine varer / varer, når du modtager din levering for at kontrollere, at det er korrekt og fejlfri. Når du modtager din vare og ser, at den ikke svarer til den, du har bestilt, er beskadiget eller en anden fejl, skal du kontakte kundeservice. I tilfælde af reklamation, kunden skal kontakte vores kundeservice via e-mail kundeservice@trendrum.dk, telefon 0046 44-590 70 06 eller via vores kontakt formular på kontakt side. Angiv ordrenummeret og årsagen til klagen, så vender vi snart tilbage til dig for at prøve at finde en så glat løsning som muligt på problemet. Hvis produktet skal returneres, vender vi tilbage til dig med instruktioner om, hvordan du gør dette. Defekte produkter, der returneres til Trendrum, skal behandles, som om de var sunde. Det er yderst vigtigt, at alle typer returneringer emballeres på en sådan måde, at det ikke kan beskadiges. Returneringen skal være pakket i den originale karton og gennemsigtige emballagetape. Hvis produktet og dets emballage vender tilbage til os i en sådan tilstand, at vi ikke kan videresælge det som et nyt produkt, forbeholder vi os ret til at fratrække den tilsvarende afskrivning.
For private forbrugere gælder forbrugerkøbsloven, hvilket betyder, at kunden har ret til at få fragten betalt i tilfælde af en gyldig klage. I tilfælde, hvor fejl ikke kan opdages, er der et gebyr på 100 DKK + rundturstransport. Trendrum forbeholder sig ret til at erstatte defekte varer med varer af samme model. Hvis varen er løbet tør, får du dine penge tilbage.
Produkterne på Trendrum er ikke beregnet til offentlig eller kommerciel brug, medmindre det er angivet i produktbeskrivelsen. Klagerettigheden omfatter ikke produkter, der er blevet anvendt i et offentligt/kommercielt miljø, hvor det ikke er angivet i produktbeskrivelsen.
På de fleste af vores sofaer og hovedgærder har vi monteret et transportstof, det sidder på bagsiden af hovedgærdet og på undersiden af sofaerne. Stoffet er kun designet til at beskytte møblerne mod støv og snavs under transport, af denne grund stoffet er ikke lavet af et holdbart materiale og kan nemt bryde. Hvis dette skulle ske, vil det ikke blive betragtet som en gyldig klage, da det ikke har nogen praktisk funktion for møblerne.
Hvis et produkt er beskadiget under transport, skal Trendrum kontaktes inden for en rimelig tid. Klager, der finder sted inden for 2 måneder fra købstidspunktet, tælles altid som rimelig tid. Private forbrugere har tre års ret til at klage i henhold til forbrugerkøbsloven.
Tilbagetrækning
Du som kunde har ret til at annullere købet uden at give nogen grund inden for 14 dage efter modtagelsen af varerne. Hvis du ønsker at returnere en vare, bedes du kontakte Trendrum inden for 14 dage efter modtagelsen af varen, så sender vi dig en returseddel via mail eller e-mail, som du derefter vil indsætte på pakken. Hvis det sendes med hjem levering, et telefonnummer er inkluderet, så du kan bestille en afhentning med rederiet, ellers vil du aflevere varen i med den nærmeste agent. Når du returnerer varer, der ikke gælder for en klage, er du som kunde ansvarlig for forsendelsesomkostningerne. Ekspeditionsgebyret forbliver også i tilfælde af uretmæssigt køb og skal betales. Du skal have startet returneringen senest 14 dage efter, at du har modtaget retursedler fra os. Hvis du ikke har mulighed for at gøre dette, skal du kontakte os. Vi accepterer ikke returneringer, der indsendes længe efter, at vi har sendt returnotater. Nuværende omkostninger for returforsendelse er som nedenfor.
- Serviceagent: 199 DKK
- Hjemlevering op til 100 kg: 649 DKK
- Hjemlevering over 100 kg: 1000 DKK
Du kan blandt andet bruge Forbrugerstyrelsens standardkøbsformular, som kan findes her: Forbrugerstyrelsens hæveformular
For at du kan udøve din fortrydelsesret i tide, er det tilstrækkeligt, at du sender din besked om, at du har til hensigt at udøve fortrydelsesretten, før fortrydelsesfristen på 14 dage udløber. Fortrydelsesretten gælder ikke for specielt bestilte varer (se afsnit "Begrænsning af fortrydelsesretten" nedenfor).
Virkning af udøvet fortrydelsesret
Hvis du annullerer dit køb, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig i forbindelse med produkter og eventuelle leveringsomkostninger til dig (men dette tæller ikke for yderligere leveringsomkostninger på grund af dit valg af en anden leveringsmåde end den billigste standardlevering, vi tilbyder). Kunden betaler for returforsendelse.
Hvis det returnerede produkt anvendes i højere grad, end hvad der er nødvendigt for at bestemme dets egenskaber og funktion, har Trendrum.dk ret til at kræve erstatning for afskrivningen af produktet.« Der kan foretages fradrag på op til 100 %, hvis de returnerede produkter er slidte, snavsede eller på anden måde har undergået en afskrivning, der forhindrer os i at gensælge dem. Hvis vi vurderer, at vi kan sælge et returneret produkt til en anden kunde, selv om produktet anvendes i højere grad end nødvendigt for at bestemme dets egenskaber og funktion, men hvor videresalg kun kan ske til en nedsat pris, foretager vi et fradrag svarende til den vurderede afskrivning. Produkter, der returneres i hel stand, med original emballage, vil blive refunderet fuldt ud.
Når du returnerer hygiejneprodukter såsom senge, madraspuder, sengesæt og håndklæder, kan du kun få fuld refusion, hvis du vender tilbage i ubrudt emballage. Ellers forbeholder vi os ret til at fratrække afskrivningen i tilfælde af tilbagebetaling. I de fleste tilfælde betyder det et fradrag på 100% af værdien, da produkter til personlig pleje i brudt emballage ikke kan videresælges til andre.
Begrænsning af fortrydelsesretten
Loven om fjernsalg indeholder en række bestemmelser, der begrænser retten til at fortryde fortrydelsesretten. I henhold til loven om aftaler om fjernsalg og aftaler indgået aftaler om fjernsalg, § 4, gælder fortrydelsesretten ikke, hvis aftalen vedrører: "Et produkt, som i sagens natur ikke kan returneres, eller som hurtigt kan blive forringet eller blive for gammelt." Det gælder for eksempel varer, der fremstilles på bestilling og derfor ikke er på lager hos vores leverandører. For eksempel kan det være ikke-stocked sofaer produceret efter kundens ønsker med hensyn til stof maling, eller andre tilpasninger på disse produkter, der gør det vanskeligt for produktet at blive videresolgt til en anden forbruger. De produkter, der ikke er omfattet af fortrydelsesretten, er markeret som "Produktionsprodukt", og de er også markeret ved kassen, så du som forbruger skal være opmærksom på undtagelserne, før du gennemfører dit køb. Hvis du stadig er usikker på, hvilke varer der ikke er omfattet af fortrydelsesretten, bedes du kontakte kundeservice.
Når kunden bekræfter sin ordre, giver kunden sit samtykke til, at Trendrum påbegynder færdiggørelsen af ordren. Det betyder, at kunden ikke har fortrydelsesret fra det tidspunkt, hvor produkter som ovenstående eksempler er begyndt i produktionen.
Refusion
I tilfælde af gyldig udøvelse af fortrydelsesretten, vil tilbagebetalingen ske til kunden uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi blev underrettet om din beslutning om at annullere købet. Men beløbet betales tidligst, når varerne er blevet returneret, eller når vi har set bevis for, at varerne er blevet returneret (alt efter hvad der er først). I tilfælde af en gyldig klage vil tilbagebetalingen ske til kunden uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget den annoncerede vare. I tilfælde af afhjælpning af fejl eller udskiftning af varer i forbindelse med en reklamation vil eventuelle returforsendelsesomkostninger til forbrugeren blive refunderet senest 14 dage efter, at vi har modtaget det annoncerede produkt. Vi vil bruge de samme betalingsmidler for den refusion, som du selv har brugt til den indledende forretningsbegivenhed, medmindre du udtrykkeligt har aftalt med os på anden måde. Under alle omstændigheder vil tilbagebetalingen ikke koste dig noget.
Udlæs indlæst pakke
I tilfælde, hvor pakker ikke afhentes på et kundeafhentningssted, vil vi blive opkrævet et gebyr af speditøren for forsendelse til afhentningsstedet og tilbage, samt et administrationsgebyr. For at dække disse omkostninger og vores egne håndteringsomkostninger opkræver vi i øjeblikket kunden 150 DKK pr. uindsamlet pakke, stykgods og palle.
Personoplysninger
Når du besøger vores hjemmeside, køber vores varer eller tjenester eller kontakter os for information eller service, indsamler og behandler vi personoplysninger om dig. Personoplysninger er en opgave, der direkte eller indirekte kan identificere en person. Vi behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelsesforordning.
Formål til behandling af personoplysninger
Formålet med vores opbevaring og behandling af dine personoplysninger omfatter:
- Opfylde vores forpligtelser over for dig som kunde, såsom udførelse af køb, levering, fakturering og levering af support
- Overhold gældende lovgivning, såsom regnskabslove
- Aktivere kundeservice, f.eks.
- Send dig information om vores varer og tjenester via mail, e-mail, SMS/MMS og telefon
- Giv dig relevante oplysninger og personlige tilbud i nyhedsbreve og på nettet baseret på dine tidligere køb eller brug af vores kanaler
- Vurder, hvilke betalingsmetoder vi kan tilbyde dig, for eksempel gennem kreditvurderinger
- Udvikling af vores kundetilbud og funktioner gennem analyse af brug af hjemmesiden
- Forhindre svindel og risikostyring
Retsgrundlag for behandling af personoplysninger
Vi baserer behandlingen af dine personoplysninger på en række juridiske grunde. Nogle personoplysninger, vi har brug for for at opfylde kontrakten med dig som kunde og give dig den service, du kan forvente. Når du foretager køb, accepterer du, at vi opbevarer disse oplysninger, så længe du vælger at forblive kunde hos os. Disse oplysninger omfatter:
- Navn, post og fakturaadresse
- Telefonnummer og e-mailadresse
- Betalingsoplysninger
- Cpr-nummer eller virksomhedsidentitetsnummer
- IP-adresse og oplysninger om din brug af vores hjemmeside
Hvis du vælger at sende e-mail, chat, ringe eller kontakte os via kontaktformular, vil de oplysninger, du giver, og afsenderoplysninger (e-mail-adresse, telefonnummer, IP-nummer) blive gemt, så vi kan følge op på og svare på din sag.
Hvis du vælger at skrive en anmeldelse af vores produkter eller uploade et billede af nogen af vores produkter, vil disse data (som kan indeholde personlige oplysninger om dig) og dit navn og din e-mailadresse blive gemt, indtil du kontakter os og beder os om at slette disse data.
Nogle af de behandling af personoplysninger, som vi udfører, er baseret på en såkaldt interessebalance. Dette gælder for eksempel for den behandling, vi udfører af din postadresse, e-mail-adresse, cookies (du vil finde flere oplysninger om, hvordan vi behandler cookies under linket "Cookies") og dit telefonnummer for at sende dig tilbud om vores varer og tjenester via f.eks. Du kan til enhver tid vælge at fravælge sådanne forsendelser ved hjælp af et link eller en instruktion i tilbudsmeddelelsen eller ved at kontakte os.
I nogle tilfælde kan vi have en juridisk forpligtelse til at behandle dine personoplysninger. Dette gælder for eksempel for behandling af personoplysninger, som vi udfører for at overholde kravene i regnskabsloven.
Kilder til personoplysninger
Bortset fra de oplysninger, du giver os, afhængigt af betalingsmetoden eller leveringsadressen, kan der være andre kilder (tredjeparter), hvorfra vi henter data. Når du betaler via faktura, hentes oplysninger fra et kreditrapporteringsbureau eller en bank. Vi kan også indsamle oplysninger fra offentlige data om din adresse som en erklæring om, at vi har modtaget den korrekte adresse eller telefonnummer.
Service af dine personoplysninger
Vi vil dele nogle af dine personoplysninger med distributionspartnere for at fuldføre og levere en ordre. Hvis vi tillader vores produktleverandører at udføre levering, vil disse data også blive meddelt dem. Nogle data kan deles med kort- og kommunikationsudbydere, virksomheder inden for vores gruppe af virksomheder og andre partnere for at opfylde vores forpligtelse over for dig som kunde. Hvis du vælger at gennemgå eller uploade et billede af nogen af vores produkter, kan vi sende og dele disse oplysninger på vores hjemmeside og andre kanaler, der kontrolleres af os. Ingen oplysninger vil blive videresolgt til tredjepart. Hvis du ansøger om en kredit for køb af en var eller tjenesteydelse, kan dine oplysninger blive videregivet til kreditvurderingsbureauer. Vi kan overføre dine personoplysninger til lande uden for EU/EØS, hvis en af vores leverandører eller partnere er til. Hvis personoplysninger overføres til et land uden for EU/EØS, vil vi tage skridt til at sikre, at personoplysninger forbliver beskyttet, og også træffe de nødvendige foranstaltninger til lovligt at overføre personoplysninger til lande uden for EU/EØS.
Dine rettigheder
Du har ret til at få adgang til dine personoplysninger og anmode om registreringer af, hvordan vi behandler dine data, og hvilke modtagere dataene har eller bør videregives til. Skriftlig underskrevet anmodning, hvis dette sendes til datalederens postadresse. Du har altid ret til at få ukorrekte eller vildledende personoplysninger rettet. Du har ret til at få slettet personoplysninger, som ikke længere er nødvendige til formålet (irrelevante data). Vi forbeholder os dog ret til at opbevare data, som vi er forpligtet til ved lov (f.eks. regnskabsloven), til at opbevare, eller som vi skal opbevare i henhold til gældende aftaler med dig for at opfylde vores kontraktlige forpligtelser. Du har ret til dataportabilitet, hvilket betyder, at du under visse omstændigheder har ret til at få dine personoplysninger i et struktureret og maskinlæsbart format, så du kan udlevere dem til en anden dataansvarlig. Du har ret til at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger, der udføres på grundlag af en interessebalance. Du har ret til at indgive klager vedrørende behandlingen af dine personoplysninger til databeskyttelsesmyndighed.
Den dataansvarlige er Trendrum AB.
Transport beskadigede varer
Hvis et produkt fra Trendrum er beskadiget under transport, uanset om skaden er klart synlig eller skjult, skal dette rapporteres til Trendrum inden for en rimelig tid fra modtagelsen. Det er derfor vigtigt, at du omhyggeligt gennemgår din pakke, når den ankommer. For at bevise retten til en klage over transportøren, er det vigtigt, at du gemmer den eventuelt beskadigede emballage i samme stand, som da pakken ankom til dig.
Produkt
Trendrum forbeholder sig ret til at justere priser, prisfejl, produktinformation, produktbilleder og tilbud uden varsel. De tilgængelige produktbilleder og forklarings afspejler produktet, så godt det kan. Bemærk, at billederne på webstedet kan variere afhængigt af farveindstillingerne på computeren.
Farveprøver
Vi stræber efter at få billederne af vores stoffer så livagtige og præcise som muligt. Men hvordan en farve opfattes på en computerskærm kan variere afhængigt af indstillingerne på skærmen. Derfor anbefaler vi, før vi bestiller polstrede møbler, at bestille stofprøver. Trendrum er glad for at give stofprøver, så du kan se stoffet i miljøet og lys, hvor møblerne skal findes.
Alle produkter kan bruges i Danmark.
Force Majeure
Trendrum.dk er fritaget for skader og andre sanktioner, hvis udførelsen af kontrakten hindres, hindres eller forsinkes af omstændigheder uden for vores kontrol. En frigørende omstændighed betragtes blandt andet som statslig indgriben, ny/ændret lovgivning, ikke-godkendelse, krig, brand, oversvømmelse, arbejdsmarkedsforstyrrelser, forbud, restriktioner, sabotage, ugunstig transport eller vejrforhold, og om virksomheden er udsat for kriminelle aktiviteter, der påvirker virksomheden. Forbrugeren kontaktes straks og informeres om årsagen til, at virksomheden ikke er i stand til at gennemføre købsaftalen og tilbudt at annullere købet
Forbehold af ejerskab
Alle varer forbliver i Trendrums ejendom, indtil der er foretaget fuld betaling.
Anvendelighed
Disse købsbetingelser gælder, hvor dansk eller anden gældende lovgivning ikke indeholder bestemmelser om vilkår og betingelser, der er i strid med disse. For private forbrugere gælder forbrugerkøbsloven og loven om fjernsalg, som også omfatter beskyttelse af salgsselskabet. Læs mer om lovgivning og dine rettigheder på https://www.forbrug.dk/. Trendrum indgår ikke aftaler med kunder under 18 år uden en værges samtykke.
Tvist
Trendrum følger købeloven og forbrugeraftaleloven samt gældende EU lovgivning vedrørende forbrugerkøb. Ved eventuel tvist vil vi følge det Forbrugerklagenævnet anbefalinger. Hvis en tvist ikke kan løses i enighed med kundeservice, så kan du som kunde vælge at gå til det Forbrugerklagenævnet som du finder på https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/oversigt-over-klageinstanser/forbrugerklagesystemet/.
Du kan også vælge at indgive klager online via EU-Kommissionens tvistmæglingsplatform. Dette kan findes her på https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Klager indgivet via denne platform vil blive videregivet til det nationale tvistbilæggelsesorgan, som derefter forsøger at løse tvisten i kontakt med kunden og sælgeren.
Lovvalg
Alle forsøg på bedrageri politianmeldes og Trendrum.dk forbeholder sig retten til at ophæve købet hvis der er frygt for dette. Tvist ifølge disse betingelser skal afgøres ifølge dansk lov.
Spørgsmål
Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte kundeservice via: kundeservice@trendrum.dk
Firmaoplysninger
Trendrum AB
Org. 556719-1894
Barbackagatan 2A, 291 32 Kristianstad, Sverige